4 kroki do odbudowy odporności

 In zdrowie
W

dzisiejszych czasach alergie czy różne choroby degeneracyjne osiągnęły niemal rozmiary epidemii.
To czy będziemy podatni na różne chorobotwórcze czynniki, uzależnione jest od siły naszego układu odpornościowego. To właśnie nasz mocny układ odpornościowy dba by nie dopuścić do powstawania chorób.

Krok nr 1 – pozbądź się kandydozy

Inaczej drożdżyca, jest jednym z głównych czynników niszczących nasz układ odpornościowy. Obecność pewnej ilości tego gatunku grzyba w naszych organizmach jest stanem normalnym, jeśli jednak układ odpornościowy jest osłabiony, oznacza to, że te grzyby występują w nadmiarze. Drożdżowce występują głównie w przewodzie pokarmowym, ale mogą przedostać się przez osłabione wyściółki jelit do narządów płciowych (zwłaszcza u kobiet), a stamtąd do krwi i innych tkanek ciała.

Jakie są objawy nasilonego wzrostu drożdżowców?

Zazwyczaj jest to przewlekłe zmęczenie, spowolnienie umysłowe, świąd odbytu, wzdęcia i problemy trawienne, zapalenie pochwy, nieświeży oddech, częste przeziębienia, ogólnie słaba odporność.

Jakie są przyczyny problemów z drożdżycą?

Przede wszystkim pożywienie, które sprzyja powstawaniu wilgoci i rozwojowi drożdży. Są to głównie pokarmy termicznie zimne, zbyt słodkie lub zbyt słone, czerstwe lub zjełczałe. Złożone, wieloskładnikowe posiłki również mogą powodować fermentację w układzie trawiennym co sprzyja rozwojowi drożdży. Czynnikiem najbardziej przyczyniającym się do rozwoju drożdży są kuracje antybiotykami, szczególnie jeśli są często powtarzane.

Kontroluj rozwój drożdżowców za pomocą diety

Ogranicz spożywanie jedzenia bogatego w węglowodany. Zalecane są zboża bogate w błonnik jak: proso, prażona kasza gryczana, owies, żyto, amarantus i quinoa. Spożywaj fasolkę adzuki i mung – mają one właściwości osuszające wilgoć. Unikaj cukru, melasy, syropu klonowego. Unikaj białka zwierzęcego w postaci produktów mlecznych, jajek, czerwonego mięsa. Jeśli to konieczne zjedz mięso ryby lub ekologiczne ptactwo. Z produktów wytwarzanych w procesie fermentacji najlepsze są: sos sojowy, miso, tempeh tofu. Kapusta kiszona również ale dobrze aby była bez soli. Zrezygnuj z chleba pieczonego na drożdżach, najlepszy będzie chleb żytni na zakwasie. Jeśli już musisz, bo nie możesz się oprzeć  takie produkty jak orzechy, nasiona, avocado jadaj bardzo sporadycznie. Zalecany jest olej lniany – łyżka stołowa dziennie.

Produkty, które Ci pomogą w pozbyciu się kandydozy

Czosnek – ma wyjątkowe właściwości wiruso i grzybobójcze, a przy okazji nie niszczy korzystnej flory bakteryjnej jelit. Zjedz pół ząbka dwa razy przed posiłkami.
Ziele pau-d’arco – kontroluje wzrost drożdżowców. Pomocne będą również korzeń łopianu i chaparral.
Zielone rośliny zawierające chlorofil – pietruszka, kapusta włoska, jarmuż, mniszek lekarski, mikroalgi (spirulina, chlorella). Trawa pszeniczna i jęczmienna są najbardziej skuteczne w zwalczaniu drożdżycy ( w postaci tabletek) przed posiłkami.

Wyleczenie kandydozy za pomocą diety jest możliwe ale wymaga czasu i cierpliwości.

Krok nr 2 – Dotleń organizm

Odgrywa on większą rolę w odżywianiu niż witaminy i minerały. Bez dostępu do tlenu życie może się skończyć w ciągu kilku minut. Tlen niezbędny jest do właściwego metabolizmu Wit. C, do spowolnienia procesu utraty kolagenu i zapobiega przedwczesnemu starzeniu się. Ważną rolą tlenu jest pomoc w usuwaniu zbędnych substancji z ciała. Tlen niszczy bakterie, wirusy, pasożyty, grzyby i drożdże.

W jaki sposób wzbogacić się w tlen?

Poprzez aktywność fizyczną, życie poza obszarami miejskimi, ograniczenie produktów zwierzęcych, poszczenie. Najpotężniejszą kuracją dotleniającą jest kuracja ozonem. Ozon usprawnia pracę systemu nerwowego i mózgu w chorobie Alzheimera, stwardnieniu rozsianym czy chorobie Parkinsona.

Krok nr 3 – wymieć wolne rodniki

Uszkodzenie komórek przez wolne rodniki jest powodem przyśpieszenia procesu starzenia, poważnie obciążają też układ odpornościowy. Odpowiedni styl życia przyczyni się do zminimalizowania potrzeby wytwarzania przez ciało wolnych rodników. Do wytworzenia wolnych rodników dochodzi na skutek zanieczyszczeń pochodzących z powietrza, wód i pożywienia, z promieniowania sprzętu elektronicznego.

Co Ci pomoże pozamiatać wolne rodniki?

Witaminy E, A, C, selen, cynk, zielone pędy pszenicy i jęczmienia. Unikaj zjełczałych i spalonych tłuszczy, masłopodobnych smarowideł.

Krok 4 – Zwiększ aktywność

Obniżenie odporności może wynikać zarówno z przepracowania jak i braku wystarczającej ilości ćwiczeń fizycznych. Brak aktywności doprowadza do zaniku mięśni i niewydolności krążenia. Szkodliwa może być również nadmierna praca umysłowa. Zamartwianie się osłabia funkcje śledziony i trzustki co w konsekwencji może powodować osłabienie wchłaniania składników odżywczych.

Źródło: "Odżywianie dla zdrowia", Paul Pitchford

Leave a Comment

0