Moda na dietę

 In stres, zdrowie
D

ziś niesamowicie dużo ludzi jest na jakiejś diecie. Diecie owocowej, sokowej, smoothie, bez węglowodanowej, białkowej… Zdrowie to nie dieta, to zdrowy styl życia. Ja osobiście mam złe skojarzenia ze słowem dieta – zaraz zapala mi się lampka że muszę się ograniczać, jak ją przerwę to dopadnie mnie efekt jo-jo, pewnie zadziała na krótką metę i ciągłe wyrzuty sumienia jak popełnię małe grzeszki w czasie jej trwania.

Internet obiecuje cudowne schudnięcie, pozbycie się różnych chorób, odzyskanie energii, pozbycie się zmarszczek, obwisłego brzucha – ile osób łapie się na te obiecanki? Nie ma cudów! Jak chcesz być zdrowym, energicznym, szczupłym nie wystarczy jakaś dieta, trzeba zmienić styl życia, czasami diametralnie.

Małymi krokami do pełni zdrowia. Zanim zaczniemy się zdrowo odżywiać zacznijmy się najpierw ruszać.

Nie oszukujmy się, bez aktywności nie osiągniemy żadnych spektakularnych efektów. Tu nawet nie chodzi już o stratę kilku kilogramów, ale przede wszystkim o dobre samopoczucie, dobrą przemianę materii, wzrost energii, poziom endorfin, mocne, sprawne i giętkie ciało. Uwierz to zaprocentuje w późniejszym wieku, wiem co mówię.

Policz ile godzin w ciągu dnia siedzisz za biurkiem, przed telewizorem, za stołem. Ta siedząca pozycja, ściska Twoją klatkę piersiową (błędy w oddychaniu), wykrzywia kręgosłup (bolesne wstawanie rano, podnoszenie ciężarów, podatność na urazy), utrudnia przemianę materii, powoduje zaparcia (jelita są w bezruchu) – to tylko niektóre dolegliwości jakie prędzej czy później Cię dopadną. Wystarczy tylko jedna godzina dziennie (ale codziennie!) jakiejkolwiek aktywności by poruszyć energię Twojego ciała. Znajdź swoją ulubioną i rób to.

W kwestii zdrowego odżywiania bardzo bliskie jest mi podejście Medycyny Chińskiej.
Po pierwsze – odżywianie zgodnie z naszym wiekiem.
Innego pożywienia potrzebują małe dzieci, innego nastolatki, a innego dojrzali ludzie czy seniorzy.
Po drugie – odżywianie zgodnie z porą roku. To że mamy dostępne przez cały rok owoce cytrusowe, pomidory, ogórki, sałaty to nie oznacza, że to jest dobry pokarm na zimę. Wyhodowany na silnych nawozach i bardzo wychładzający. Żadnych wartości odżywczych.
Po trzecie – odżywianie powinno być zgodne z konstytucją naszego ciała. Tu już wchodzimy w kwestie terapeutyczne, o których więcej opowiem na moich najbliższych warsztatach, na które gorąco zachęcam.

Żyj zgodnie z rytmem natury. Niech zwierzęta będą dla Ciebie inspiracją. W nocy śpią, budzą się wczesnym rankiem, nie przesypiają połowy dnia.

Twój poziom energii zaczyna rosnąć od 5-tej nad ranem do 12-tej w południe, kiedy to osiąga maksimum. Później już tylko spada, więc i Twoja aktywność powinna maleć. Tak samo ma się Twój żołądek. Jego największa aktywność przypada między 7-9 rano – czas na obfite, smaczne i zdrowe śniadanie Po przeciwnej stronie zegara, między 19-21 ma on swoje minimum. Nie wrzucaj mu więc nic do pracy. To dla niego zbyt duże obciążenie.

Zacznij o siebie dbać, szerzej patrz na swoje zdrowie. Ciało odwdzięczy Ci się z nawiązką.

Potrzebujesz więcej porad dotyczących swojego zdrowia zajrzyj na moją stronę lub zarezerwuj wizytę www.życiewharmonii.pl

.

Leave a Comment

0